tiistai 28. toukokuuta 2013

Neuleohjeet yhteen kansiin..

Tää on taas sellanen "joutavalla jottain" tekemistä tyyppinen tuunaus, mutta tulipahan tehtyä.


Mullahan on tapana netistä nappailla neuleohjeita talteen millon millekkin paperin palalle.
Ne kun ei edes ole samassa paikassa vaan vieruuvat mikä missäkin ja aina etinnässä jossakin.
Yleensä vielä pienempi mini tekee siihen omat "muistiinpanonsa" sekä saattaa jättää päivän ruokalistan neuleohjeiden reunaan joten paperilappuseni kaipasivat päällystyksen lisäksi jonkin moisen kansion.


Minien käytössä suttaantunut ja repeillyt kirja sai uutta päällystettä.
Eli jo valmiiski rikkinäiset sivut revin irti kansista..


Liimasin skräppipaperista sopivan kokoiset palat kansiin.
Paperista tein myös taskut kirjan kansien väliin..



Kirjan sisälta vahvistin vanhan taitoksen kohdalta vielä jollain jämyteipillä ja washiteippiä tungin myös koristukseksi..

Toiseen taskuun menee aikuisten-ja toiseen lastenmallit.

Malli ohjeet kirjoitan edelleen siis milloin millekkin paperille, mutta nyt joko laminoin tai kontaktoin ne suoraan ja sujauttelen erikokoisia ja muotoisia ohjelippusia neulekansiooni.


Mukavaa näpräämistä vaikka sadepäiville.

Ihanaista viikkoa kaikille!

16 kommenttia:

  1. Eipä oo joutavia tollaset tuningit joista on ihan oikeasti hyötyä ja sen lisäksi silmäniloa:D
    Mua alkaa muuten kohta ärsyttää,oonko mä perhana ainoo bloggari jolla on huono käsiala;)Aina kun jollain on jotain omakirjottamia juttuja niin käsiala on kaunis,missähän mä olin kun niitä jaettiin,jälki-istunnossa varmaankin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahahahaha..samassa jälkkärissä miekii vissiin ollu. Miun käsiala on kuulema ihan samanlaista kun mein mutsilla ja mullahan ne jälkkärit tais tulla nimeomaan mutsin käsialan väärentämisestä :D

      Poista
    2. Hei, kenellä tänä päivänä enää on kaunis käsiala!! Ei tarvi käsiään käyttää muuhun kuin koneella näpyttelyyn (eikä kunnialla selviä siitäkään :/ )
      On se valitettavaa kun ei enää tarvi edes allekirjoittaa niitä (usein katteettomia) shekkejäkään !

      Oiva tuunaus!

      Poista
    3. hehe..no niinhän se kyllä on!

      Poista
  2. Tosi kiva ja niin hyödyllinen! Mä oon vaan suunnitellut järjesteleväni kaavat sun muut, mut ei oo tullut vielä se päivä. Ja ne onkin sitten tosi hankala löytää ku tarvii :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain sun kansiostasi pienen potkun vähän järjestää mun ompelujuttuja :) Oli mukavaa aivovapaata iltapuuhaa :)

      Poista
    2. ihana kuulla, että out saanu inspistä. ja kivaa näpräilyähän se olikin :)

      Poista
  3. Hyvä konsti säästää ohjeet omissa kansioissaan. Minäkin olen kopsannut eri malleja ja joitain leivontaohjeita,. mutta olen ne sitten tallentanut suoraan koneen tiedostoon, sieltä sitten olen tulostanut tarvittavan mallin tai ohjeen. olen kai vähän laiska kun näin ne tallennan kun en viitsi kirjoittaa niitä mihinkään.

    VastaaPoista
  4. Just noin !
    Nyt ohjeet löytyy, eikä niitä tarvitse kauaa etsiä :)

    VastaaPoista
  5. Ei hullumpi idea ! Eikä ollenkaan turhaa hommaa, nyt tiedät mistä noita etsit kun tarve yllättää ;) Mulla on ruokareseptejä yksi keittiö laatikollinen, sinne laatikkoo vois kyl laittaa vaik jotai tähellisempääkin jos saisi repeptit järjestykseen ! No ehkä mäkin joku sadepäivä... Iloa ja aurinkoa viikkoosi ♥

    VastaaPoista
  6. Kiva tuunaus ja tosi hyödyllinenkin!
    Tuota ideaahan voi soveltaa vaikka mihin,itse voisin samalla systeemillä tehdä ainakin ruokaohjeille kirjasen.Meilläkin kun noita puoliksi tuhottuja lasten kirjoja löytyy yllin kyllin.
    Mukavaa päivää! ♥

    VastaaPoista
  7. Oletpas keksinyt kätevän jutun! :)
    Niin ja siitä käsialasta, itse olen huomannut juuri saman. Kun harvoin tarvitsee, niin eihän se kynä terässä pysy. ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)