tiistai 17. syyskuuta 2013

Paluu menneisyyteen.

Sain ihanaakin ihanemmalta Koolta ihan huipun haasteen jo jokin aikaa sitten.
Tarkoituksena on muistella omaa elämää viitenä random päivämääränä.

-Elokuussa 1999
-Huhtikuussa 2003
-Maaliskuussa 2009
- 18.09.2009
- 17.07.2010

 Tyyli ja muoto on vapaa, mutta vastata pitää suunnilleen näihin kysymyksiin:
1.Millainen olet ollut noina vuosina, noina aikoina?
2.Mitä olet ajatellut?
3.Millainen on ollut elämäsi?
4.Miltä olet näyttänyt?

Miun piti ihan oikeesti miettiä näitä vastauksia pitkään. 
ja ah kuinka ihnia muistoja ne mieleen toikaan. Innostuin myös penkomaan vanhoja valokuvia, joita en ole selannutkaan piiiiitkään aikaan.

Huom!
Postaus sisältää todellakin uusia paljastuksia minusta.

 ELOKUU 1999

Olen juuri aloittanut yhdeksännen luokan.
Poltan ja juopottelen joka viikonloppu. Elämä on varsinaista itsensä etsimistä.
Pojat kiinnostaa ja ihan sanan varsinaisessa merkityksessä vähän liiankin kanssa.
En oikein raukka osaa keskittyä yhteen asiaan ollenkaan.
Lopulle kouluvuodelle sanon hyvästit jo heti elokuun loppupuolella. Eikä ne opettajat minua enää montaa tuntia koko 9 luokan aikana nähneetkään.
Isäni sairastaa syöpää..vakavaa imusolmuketautia. Minulta odotetaan enemmän kuin ymmärrän ja pahaa oloani puran tietoisella kapinalla, joka sitten riistäytyi myöhemmin tahattomaksi..

Minulla on blondatut Ellen Jokikunnas tyyppiset kiharat hiukset.
Langanlaiha luuranko..ei maistunut ruoka eikä oikeen mikään muukaan normaali toiminta.
Asuimme mutsin kanssa kahdestaan, Sillähän oli jotkut ruuhkavuodet menossa joten aina ei kommunikointi onnistunu senkään kanssa halutulla tavalla.

Mankasta pauhasi vähä millon mikäkin..kovasti kuuntelin apulantaa noihin aikoihin.
Muistan kun ajattelin, että "nuoruus on tässä ja nyt". siinä se sitten meni..jokaisen äiti ihmisen painajainen. Poliisitkin taisi olla perässä ja mummot saivat huutia.

Huumeita en kyllä ikinä uskaltanut kokeilla..sen verran järki oli kädessä vaikka muut rinnalla olikin ihan sekasin. Kaveripiiriini kuului hyvinkin hämäriä tyyppejä. Se yksikin on istunut vuodesta 2000 asti vankilassa ja pari muuta kuoli muutamia vuosia sitten "hämärissä olosuhteissa".
Onneksi olen päässy siitä irti.

Kuva TÄÄLTÄ!
 HUHTIKUU 2003

Olen 18 Vuotias..Elän parisuhteessa minusa 12 vuotta vanhemman miehen kanssa. Ollaan kihloissa.
Töissä olen sokoksen kosmetiikka osastolla ja meillä on saksanpaimen koira.
Asutaan vuokralla luhtitalossa. Näihin aikoihin tulen raskaaksi joka päättyy keskenmenoon.

Näytän melko samalta kuin vuonna 1999 edellaan blondi.
Kaveritki kutakuinkin samat. Paitsi nekin on rauhoittunu ja osalla olikin jo lapsia.
Muorin siipien suojista muutin parisen vuotta aikasemmin..hurjaa.

Lenkkeilen paljon. Muuta en oikeen muistakaan..

Kuva TÄÄLTÄ!
MAALISKUU 2009

Suunnittelen muuttoa isompaan asuntoon. Asun asuntomessutalossa joka ei ole mielestäni kovinkaan hyvä pohjaratkaisultaan.
Esikko on päivähoidossa ja minä olen vanhuksien kotihoidossa töissä.
Tästä keväästä en kamlasti jostain syystä muista.
Siinä ei varmaankaan tapahtunut mitään erikoista.


18.09.2009

Ollaan just alettu seurustelemaan herra mehtäläisen kanssa. Olen korviani myöden rakastunut.
Elämä on tasoittunu jonkin verran.
Esikoinen on 5 vuotias ja minä olen 24 vuotias. Meillä paljastui uusi vuokraasunto homeiseksi yltä päältä. Sairastuttiin molemmat. Sekä minä että esikoinen.
Aika nopeesti saatiinkin muutto kutsu Mehtäpirttiin jonne muutettiin heti lokakuussa.
Ekana talvena meillä ei ollut edes lämminvesi varaajaa. Keitettiin kattilassa tiskivedetkin.
Vaikka oli kova pakkastalvi pärjättiin loistavasti.
Teki kuulkaa ihan hyvää olla se talvi ilman mukavuuksia. Oli pakko tehdä töitä sen eteen jos halusi perseensä lämpimällä vedellä pestä. XD
Siinä kohtaa kasvettiin kyllä kaikki ainakin kilometrin verran vanhemmiksi ja viisaimmiksi.
 Minulla on kirkkaanpunaiset lyhyet hiukset..
Kaveripiiriin tullu lisää perheellisiä ihmisiä muutamat ystävät pysyny samana. Häitä alettiin suunnitella vuoden 2009 loppupuolella. Elämä tasoittuu..


  17.07.2010

Ollaan just menty naimisiin ja palauduttu häämatkalta.
Tehtin se berliiniin. Vietetään pidennettyä hanimuunia kotona. Ollaan tehty remonttia jo tähän pirttiin mm.keittiöön ja eteiseen.
Haaveilemme sisäsuihkusta sekä yläkerrasta.
Heinäkuussa tehtiin paljon polttopuita ja rymsteerattiin ulkorakennuksia.

Minulla on tummat pitkät hiukset. tai noh..punaset..ja tummat..sekasikiöt.
Mulla on aina kasvanu hiukset ihan hillitöntä vauhtia ja haaveilen taas lyhyistä hiuksista.
Heinäkuussa suoritin huomenlahjani eli metsästystutkinnon ja sain ensimmäisen aseenkantolupani.

Mitään kovinkaan omituista ei ole tapahtunut. Kaverit samana..työtä ei heinäkuussa ollut kummallakaan..

Mulla on kamala koiranpentu kuume. Ja päätimmekin myöhemmin syksylla hommata meille tuon tihulaisen neljänneksi koiraksi.


Kaikkina noina päivämäärinä olen ollut mielestäni jotenkin "raakile".
Nyt tunnen olevani kokonaisvaltainen aikuinen. 
Minulla on kolme ihanaa lasta ja rakastava aviomies..
Saan riidellä tasapuolisesti jäämättä kenenkään varjoon.
Meillä on taas remonttia menossa..ja hei..meillä on tosiaankin sisäsuihku :D
Ulkosaunaan asti pitää kuitenkin saunaan raahautua jos sitä halajaa..
Tämä haaste oli kaikin puolin todella kiva.

Niimpä haastankin seuraavat blogit mukaan muisteloihin:

&

ja hei..vielä pari voittajaa ilmoittautumatta, joten kurkkikaas edellinen postaukseni ;)

29 kommenttia:

  1. No johan oli...
    - mielenkiintonen postaus ;)
    Tää on sitä oikeeta elämää, kaunistelematonta.
    Rohkeeta sanon minä ja kunnoitan sitä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mitäs sitä kaunistelemaan..ei se tästä kaunistelemalla menneisyys parane. Kadu en minuuttiakaan vaikka varsin vääriä valintoja olen elämässäni tehnytkin. Eipä olis tämäkään emäntä tämmönen jos ei olis joskus ruohonjuurien alapuolta katsellu..

      Poista
    2. Kukapa sitä ei ole hulvatonta nuaruuttaa eläny :D

      Poista
  2. Kiva postaus. :)Mielenkiintoista lukea.

    VastaaPoista
  3. Kiitosta vaan:) Saapa nyt todellakin kaivella muistiansa, jotta voi vatsaille haasteeseen!
    Hyvin olet itse muistanut nuo ajat, mutta olethan puolta nuorempi:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no kuule kyllä todellakin sai. siksi otinki valokuvat avuksi..kummasti vaan alkoi juttua tulla mieleen. meniki melki 2 kk muiteloiden tämän haasteen parissa :)

      Poista
  4. Hei tää oli tosi kiva postaus nyt kyllä!:)ja blondit takasi ;)?
    -NooLa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti noola..ja ei..nyt ei taas ookkaan blondi mieli..punasta halajan XD

      Poista
  5. Voi kamala! Siis ei sun postaus suinkaan, se oli kiva lukaista, se oli elettyä elämää!!
    Mutta kun tuota noin, mä mitään muista! Vanhoja!
    Mä lupaan yrittää tonkia tota kompostia jota menneisyydeksi kutsutaan....katsotaas kuin käy :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiva juttu..kyllä sieltä varmasti jotain muistuu mieleen ;)

      Poista
  6. Jos oli haasteeseen mielestäsi kiva vastailla oli sitä varmasti yhtäkiva lukea...:) Elämäsi onkin varsinainen selviytymistarina....hienoa.
    Vanhana sinä esikoisesi sait...minä oli kaksi vuotta nuorempi...:DD

    Piti käydä kurkistamassa uudestaan, että jokos Irmastiina taas meinaa missata palkinnon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahaha..juu et missannu tällä kertaa.

      ja kiitos..selvitymistä se taitaa olla itse kunkin elämä :)

      Poista
  7. Luajan kiitos oot päässy tasaantumaan mehtikses kanssa ja oot täälä meen kaa!!!! Siis mun täytyy nyt laittaa harmaat aivosoluni liikkeelle ja miettiä... siis muistella...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no niin siinäpäs kuule onki hommaa. toisaalta kivaa tää muistelu, mutta mulla meinas tosiaan usko loppua ennen kun äkkäsin ne valokuvat :)

      Poista
  8. Kiva haaste, mutta en millään muistaisi missä olen milloinkin ollut ja mitä tehnyt...vaatii paljon "taustatyötä!" :)

    VastaaPoista
  9. Hienot vastaukset. Silleen sitä elämässä tasottuu ja hyvä niin.

    VastaaPoista
  10. Hyvin olit muistanut ja oli mielenkiintoista lukea tuollaisesta vauhdikkaasta nuoruudesta. Minä olin aina hyvin rauhallinen ja kiltti nuori.

    VastaaPoista
  11. Ihanaakin ihanampi, punasteleva Koo kiittää ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. äläs nyt yhtään siellä punastele. ihan oot kehut ansainnu :)

      Poista
  12. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Oli kiva lukea sinun muistelua, joka tuntui samalla selviytymistarinalta :)

    VastaaPoista
  13. Hieno postaus, rohkea! Elämä on elämistä varten! :o)
    Kiitos haasteesta! Onneksi on kalenterit tallessa 10 vuodelta, muuten mitään muistaisi. Tuntuu joskus, että edellisviikkokin kateissa, mutta onneksi blogista pääsee aina tarkistamaan viimevuosien tapahtumat. :o)

    VastaaPoista
  14. Ihan haavi auki täällä luin siun muisteloita. Jos elämä olisi kartta, missä kulkisi polkuja ristiin rastiin niin en voi kuin todeta että me ollaan kuljettu todella monta samaa polkua siun kanssa. Tekstisi olis voinut suurimmalta osin olla myös mun kynästä lähtöisin!
    Ja vuosiluvutkin täsmää isoilta osin! HUI! :D

    VastaaPoista
  15. You made it! muuta en keksi nyt sanoa. Olen niin tarinasi lumoissa. Sitkeä akka, täytyy myöntää. Rispektiä siis!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)