keskiviikko 13. elokuuta 2014

Aamulla anivarhain..


Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tää suuri ja outo ja uus?
Minä kuulen, kuink’ kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja tou’ot muut.

Kaikk’ on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk’ on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää.


-Eino Leino-


   Tälläisiä maisemia meikäläisellä töihin mennessä aamun valjetessa,
Sillon kun toiset nukkuvat sikeimmillään.

12 kommenttia:

  1. Sie onnellinen saat kulkea noin upeissa maisemissa.

    VastaaPoista
  2. Oioi. Silloin harvoin kun olen anivarhain liikkeellä (siis todella harvoin), sitä ensinnäkin tuntee olonsa jotenkin erityisen hyväksi ja samalla tulee mietittyä, että mitä kaikkea kaunista menee hukkaan, kun ei vaan kertakaikkiaan satu olemaan aamuihminen.

    Kuvista kyllä välittyy rauha ja hiljaisuus ihan täysin. Ja aamukasteen tuntu ja tuoksu :)

    VastaaPoista
  3. Nuo hienot maisemat ovat kyllä yksi hyvä puoli aikasin töihin menossa ja tuoksut on ihan erilaisia kuin päivemmällä.
    Nuo usvaiset maisemat ...oooh.

    VastaaPoista
  4. Hienosti sopii runo kuviin. Aamuisin on viime päivinä ollut ihanat tuoksut:) Mä oon niin nauttinut, kun helteet loppui:)

    VastaaPoista
  5. Sulla on kyllä mahtavat maisemat siellä aamutuimaan. Jaoin joskus nuorena sanomalehtiä ja kyllä ero oli huomattava, aamuyöstä tai sitte päivällä. Aikaisin kaikki on paljon puhtaamman olosta ja väristä, tuoksuista puhumattakaan

    VastaaPoista
  6. Tollanen aamu-usva on mahtavaa katteltavaa!
    - meikä on saanu nauttia aamu-uinneilla vastaavasta... kylläki merellä. Se on jotenki aavemaista, kun sumu tulee "jostaki" ja vaan leijuu ympärillä :)

    VastaaPoista
  7. ... Melkein voi kuulla lintujen visertävän, käen kukkuvan ja tunte aamukasteen tuoksun...

    VastaaPoista
  8. Tykkään tuosta runosta!
    Aamu- ja iltakuvat on kyllä parhaimpia. Minä olen nyt ottanut vain iltakuvia.

    VastaaPoista
  9. Upeat maisemat. Monesti aamuisin taivas on niin upea et pitäis auto pysäyttää työmatkalla ja napata kuva. Ei vaan tuu pysähdyttyä kuitenkaan...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)